Kwaliteit

Kwaliteitseisen
Als lid van mijn beroepsvereniging NBVH voldoe ik aan strenge kwaliteitseisen, zoals verplichte nascholing, intervisiebijeenkomsten en visitatie van de praktijk. Ieder jaar dien ik een jaaropgave in die zorgvuldig bekeken wordt. 

Beroepscode
Bij het toetreden totNBVH heb ik de beroepscode ondertekend. 


Klacht- en tuchtrecht

Ik ben verplicht aangesloten bij Geschillencommissie SCAG. Via de koepelorganisatie RBCZ val ik onder onafhankelijk tuchtrecht.

Cliënttevredenheidsonderzoek
Omdat de NBVH kwaliteit en professionaliteit hoog in het vaandel heeft staan, is zij in 2021 gestart met een cliënttevredenheidsonderzoek. De doelen van dit onderzoek waren het verkrijgen van inzicht in de tevredenheid van de cliënten over de gevolgde therapie én het vaststellen van verbeterpunten, zodat de kwaliteit van onze zorg nog verder kan toenemen.
Lees hier meer over het cliënttevredenheidsonderzoek en de rapportage over 2021.

Visitatie NBVH
De NBVH is begin 2022 in opdracht van onze koepelorganisatie RBCZ gevisiteerd door Kiwa en alles in orde bevonden.